onsdag den 20. juni 2012

Opskrift fra 'Bitz dit køkken'

Klokken 11:55
En af mine kogebøger er 'Bitz dit køkken', fordi jeg mener ham Christian Bitz har nogle fornuftige holdninger til maden. Jeg købte bogen, men har endnu kun set i den.
Bogen er inddelt i ugedage, med en masse opskrifter pr. dag, så derfor vil jeg se på ugedagen onsdag og se om en af retterne kan inspirere mig.

Klokken 17:30
Jeg fandt senere frem til en ret og købte ind til det. Dog er det ikke altid at supermarkederne har det man skal bruge, så fandt lidt ekstra tilbehør i køleskabet der kunne bruges i stedet, uden at lave alt for meget om på opskriften.

'Fuldkornsnudler og wok med svinemørbrad'

- Onsdagsopskrift fra 'Bitz dit køkken' med modifikationer 










Wok
1 dl sojasoause
1 tsk sukker
400 g svinemørbrad, skåret i tynde strimler
200 g shiitake-svampe eller andre svampe, renset og skåret i mindre stykker
2 fed hvidløg, finthakket
1 bakke sukkerærter, skyllet og tørret
100 g bønnespirer, skyllet og dryppet af
1 rød chili, finthakket
1 revet økologisk cintronskal 
½ squash

Fuldkornsnudler
300 g fuldkornsnudler
1 spsk frisk ingefær, finthakket

Rør sojasaucen sammen med 1 tsk sukker, læg kødet i, og lad det marinere i 10-20 minutter.
Tænd op under wokken eller en dyb stegepande/tykbundet gryde. Tilsæt olie, og svits kødet.
Tag herefter kødet af.
Kom lidt mere olie på wokken, og tilsæt svampe, hvidløg, sukkerærter, citronskal og chili.
Rist det godt af, og tilsæt kødet samt resten af sojamarinaden.
Kom bønnespire og squash i til sidst. Smag til med soja, peber og sukker.

Fuldkornsnudlerne tilberedes efter anvisningerne og blandes herefter med ingefæren. 

Super velsmagende mad, og hvis man er single som jeg er, så er der nok til flere dage. Velbekomme :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar